Výškovo nastaviteľný podvozok ST Suspensions ST XTA plus 3 s 3-cestne nastaviteľnou tuhosťou a unibaly pre BMW řada 3 E36 max zaťaženie PN do 900 kg, r.v. 06/1992-02/1998
Popis produktu
Výškovo a tuhostne nastaviteľný podvozok ST Suspensions ST XTA plus 3, XTA plus 3 vrátane unibalového horného uloženia určený na použitie na vozidle BMW řada 3 s motormi 316 i, 318 i, 318 is, 318 tds, 320 i, 323 i, 325 i, 325 td, 325 tds, 328 i a maximálnym zaťažením prednej nápravy (údaj je uvedený vo veľkom TP) do 900 kg. Tento podvozok umožňuje zníženie vozidla o 40-80 mm na prednej náprave a 30-60 mm na zadnej náprave a oddelené 3-cestné nastavenie tuhosti pre stlačenie aj odskok tlmiča.
Zaťaženie prednej/zadnej nápravy: 900/1150kg
Prevedenie: ST XTA plus 3
Maximálny výkon a možnosti nastavenia, minimálny kompromis. To sú poznávacie znaky plne nastaviteľného podvozku ST Suspensions ST XTA Plus 3. Svetlú výšku vozidla je možné nastaviť plynulo vďaka závitu na tele tlmiča. Tuhosť je v prípade podvozku ST XTA Plus 3 nastaviteľná oddelene pre odskok (16 krokov) a pre stlačenie (24 krokov pre nízkorýchlostné a vysokorýchlostné stlačenie). Podvozok je osadený horným unibalovým uložením, ktoré u vybraných vozidiel umožňuje aj nastavenie odklonu.
Každá sada podvozku ST Suspensions je navrhnutá a vyrobená za použitia špičkových technológií KW Automotive. Tlmiče so závitom na nastavenie výšky majú galvanický zinkovaný povrch pre maximálnu odolnosť proti korózii. Piestnica dvojplášťového tlmiča je potom pre maximálnu odolnosť a dlhú životnosť chrómovaná. Oproti bežným výškovo nastaviteľným podvozkom nie je na nastavenie výšky používaná eloxovaná hliníková matica, ale novo vyvinutá matica s jadrom z nerezovej ocele, ktoré je potiahnuté polyamidovým kompozitom. Vďaka tomu nehrozí znehybnenie matice vplyvom oxidácie a výšku vozidla je možné opakovane meniť aj po niekoľkých rokoch.
Základné vlastnosti:
- plynulé zníženie v testovanom rozsahu
- nastavenie výšky pomocou pohybu na závite (ak je k dispozícii)
- nastavenie tuhosti tlmiča pri odskoku v 16 krokoch pomocou externého otočného voliča
- nastavenie tuhosti tlmiča pri stlačení v 24 krokoch pre nízkorýchlostné kmity
- nastavenie tuhosti tlmiča pri stlačení v 24 krokoch pre vysokorýchlostné kmity
- eloxované hliníkové unibalové horné uloženie (podľa aplikácie aj s možnosťou nastavenia odklonu)
- pružiny v závodnej špecifikácii s možnosťou individuálnej voľby tuhostného ratingu
- galvanicky zinkovaný obal tlmiča pre optimálnu ochranu proti korózii
- kompletné riešenie v podobe nastaviteľného sedla pružiny, nastaviteľného zníženia na zadnej náprave a dorazov s prachovkami
- dvojplášťové tlmiče a ďalšie vysoko kvalitné komponenty zaručujúce dlhú životnosť
Aký je rozdiel medzi nízkorýchlostnými a vysokorýchlostnými kmitmi tlmiča?
Nízkorýchlostnými kmitami tlmiča sú myslené pohyby vozidla, pri ktorých sa piestnica tlmiča pohybuje pomaly. Jedná sa predovšetkým o prejazd zákrutou, prudkú akceleráciu, brzdenie a pod.
Vysokorýchlostnými kmitmi tlmiča sú potom situácie, pri ktorých dochádza k rýchlemu pohybu piestnice. Typicky sa tak jedná o prejazd nerovností, výmoľov, retardérov a pod.
Upozornění: Podvozky ST XTA Plus 3 sú aj napriek svojim širokým možnostiam nastavenia určené pre použitie v bežnej civilnej prevádzke so zameraním na športové zvezenie na okreskách, horských priesmykoch a podobných vodičsky atraktívnych miestach. Rovnako ako pri podvozkoch ST XTA nie je tlmič konštrukčne prispôsobený silám, ktoré vznikajú pri prevádzke v rámci profesionálneho motoršportu a jazde na závodnom okruhu alebo driftovaní.
- Použití UHP / senmislick pneumatik (např. Michelin Cup 2, TOYO R888R, Yokohama Advan AD08R apod.) je možné a podvozok je navrhnutý tak, aby s týmito typmi pneumatík fungoval bez obmedzenia.
- Rovnako je podvozok kompatibilný s použitím silnejších športových stabilizátorov (podľa potreby je potom nutné prispôsobiť nastavenie tuhosti podvozku).