Mini Cooper JCW GP3 (F56) - Karbónové sanie Eventuri
Popis produktu
Eventuri kit sania pre Mini Cooper JCW GP3/JCW Clubman je ďalším z kompletných systémov vedenia nasávaného vzduchu do motora. Jedná sa o kompletne uzavretý kit sania, ktorý zaisťuje, že turbodúchadlo nenasáva horúci vzduch z motorového priestoru. Na zabezpečenie dostatočného prísunu čerstvého vzduchu doplnilo Eventuri karbónový nasávač namiesto originálneho dielu v kapote. Nasávač Eventuri má väčšiu priechodnosť vzduchu. Výsledkom je zníženie teploty nasávaného vzduchu oproti sériovému vedeniu a airboxu. Aby bol vzduch vedený ideálnou cestou bez reštrikcií a nežiaducich turbulencií v saní, používa aj tento kit sania patentovaný venturi airbox s reverzne uloženým športovým filtrom. Inštaláciou športového kitu sania Eventuri je zaistený úplne hladký priechod nasávaného vzduchu.
Tento kit sania Eventuri pre vozidlá Mini Cooper JCW GP3 / JCW Clubman pozostáva z radu komponentov vyrobených z prepreg karbónu výhradne pre tento konkrétny kit sania a to so špecifickým účelom. Všetky súčasti kitu boli vyvinuté a sú vyrobené podľa najvyšších štandardov.
Kit sania Eventuri obsahuje:
venturi airbox z karbónových vlákien s integrovanou MAF trubicou
športová vložka filtra Eventuri Gen2
sacie vedenie z karbónových vlákien
nasávač čerstvého vzduchu do kapoty z karbónových vlákien
CNC frézovaná príruba pre MAF senzor
presne laserovaný oceľový držiak
Karbónový airbox s integrovanou MAF trubicou
Samotný airbox sa skladá z vysoko priepustného športového filtra, hliníkovej príruby, oceľového laserom rezaného držiaka a samotného airboxu z prepreg karbónu, ktorý zahŕňa aj MAF trubicu na umiestnenie snímača. Vďaka špecifickému tvaru airboxu s reverzne umiestnenou vložkou filtra je nasávaný vzduch dokonale smerovaný do sacej rúrky. Táto pozvoľná redukcia bez ostrých prechodov vyvoláva tzv. venturi efekt, kedy prúdiaci vzduch zrýchľuje a pritom si zachováva laminárne prúdenie. Tento efekt je vysvetlený na obrázku nižšie.
Funkčný karbónový nasávač do kapoty
Karbónový nasávač do kapoty je určite jedným z najzásadnejších prvkov karbónového kitu sania Eventuri a práve on bol dôvodom, prečo bol vývoj tohto sania tak časovo náročný. Satie na vozidlách Mini originálne nasáva vzduch cez masku chladiča a často so sebou tento vzduch nesie teplo od vodného chladiča. Originálny nasávač neslúži primárne na prívod vzduchu do sania, hoci má pod ním kapota motora dva otvory. Eventuri sa rozhodlo tieto otvory využiť naplno a celý systém nasávača úplne prepracovalo. Jedná sa o priamu náhradu, ktorej montáž prebieha zacvaknutím do originálnych držiakov. Nasávač je novo vybavený dvoma vstupnými difúzormi, ktoré smerujú vzduch cez súčasné otvory priamo do sacieho vedenia. Množstvo vzduchu nasávaného cez nasávač v kapote rastie spolu s rýchlosťou vozidla, čím je jeho teplota udržiavaná na minime a je zabránené prenikaniu tepla do systému sania.
Aj samotný dizajn nasávača bol oproti originálu pozmenený. Jeho horný šilt je teraz predĺžený, aby kryl priezory vedenia do sania a zároveň dodal vozidlu agresívnejší vzhľad. Vďaka výrobe z prepreg karbónu je nasávač taktiež estetickým prvkom úpravy vozidla. Aby bol efekt dokonalý, sú karbónové vlákna smerované do tvaru písmena V pre symetrický vzhľad.
Karbónový prívod vzduchu k airboxu
Originálne sacie vedenie čerpá čerstvý vzduch iba spoza masky chladiča pomocou otvorov s obmedzeným prierezom. Po montáži sania Eventuri je novo vzduch privádzaný nielen spoza masky, ale aj pomocou dvojice prívodov vzduchu z nasávača v kapote. Aj samotný prierez nasávača za maskou má znateľne väčší rozmer, aby zaistil maximálny prívod vzduchu k filtru. Nasávanie z kapoty je potom dôkladne utesnené pomocou gumových tesnení, vďaka čomu nedochádza k prenikaniu teplého vzduchu do sania.
Odvoz vody zo systému sania
Potom čo bol zaistený dostatočný prívod chladného vzduchu, bolo treba zaistiť aj odvod vody, ktorá sa do sania dostáva nasávačom v kapote. Priamy prístup vody do nasávača je zamedzený pretiahnutím horného šiltu, ktorý teraz zasahuje cez oba otvory v kapote. Voda, ktorá sa potom do nasávača dostane počas jazdy je prirodzene odvádzaná pomocou výstupov tesne pred filtrom.