BMW rady 3 (F3x) 335i (motor N55) - Karbónové sanie Eventuri
Popis produktu
Inovovaný model karbónového športového sania Eventuri pre vozidlá BMW s motorom N55 je perfektným príkladom nášho princípu "kompletného sania". Predstavuje perfektnú rovnováhu medzi prísunom čerstvého vzduchu do patentovaného Venturi airboxu bez nežiaducich reštrikcií a perfektným tepelným odtienením, ktoré zabraňuje prestupu teplého vzduchu z motorového priestoru. Nová uzavretá verzia tohto sania úplne minimalizuje prestup tepla z motorového priestoru aj počas nízkych rýchlostí a státia vozidla. Toto sanie predstavuje vrchol v ponuke športových saní pre platformu F22 a F87. Využiť ho možno aj pri modeloch M135i a M235i s motormi N55.
Systém priameho sania Eventuri pre pre BMW F2X M2, M235i, M135i, F30 335i obsahuje rad komponentov, ktoré boli vyvinuté pre tento konkrétny model vozidla a vyrobené s maximálnou starostlivosťou tak, aby sada dosahovala najvyššie štandardy.
Sada sa skladá z týchto dielov:
- Puzdro filtra z pravého karbónu
- Vysoko výkonný vzduchový filter s dvojitým kónusom
- Tepelný štít z pravého kabónu uzatvárajúci celý systém
- Karbónové vedenie vzduchu s adaptérom pre originálny MAF senzor
- Hliníkový tvarovaný rám okraja puzdra pre hladké nasávanie vzduchu
- Karbónový difúzor pre prívod čerstvého vzduchu
- Laserom rezané úchyty z nerezovej ocele
- Vysoko kvalitné silikónové spojky s hadicovými sponami
Karbónové puzdro na vzduchový filter:
Karbónový airbox sa skladá z vysoko priepustnej filtračnej vložky 2. generácie, laserom rezaného držiaka a samotného patentovaného Venturi airboxu vyrobeného z prepreg karbónu. Oproti iným saním je filtračná vložka v obale umiestnená obrátene, pričom airbox kopíruje jej tvar a plynule prechádza do vstupu k turbodúchadlu. Vzduch je tak nútený k tzv. venturi efektu, kedy pri vstupe do turbodúchadla zrýchľuje, ale pritom sa nemení jeho hladké laminárne prúdenie.
Prívod vzduchu do airboxu s tepelným štítom.
Tento diel vyrobený z kombinácie prepreg karbónu a laserom rezaného hliníka je postavený priamo proti airboxu s filtračnou vložkou. Jeho úlohou je celý systém sania uzavrieť a chrániť ho tak pred nasávaním teplého vzduchu z motorového priestoru, najmä od vodného chladiča a alternátora, ktoré sú v blízkosti airboxu.
Trubice z uhlíkových vlákien na vedenie vzduchu:
Trubica je vyrobená zo 100% prepreg karbónu a je opatrená adaptérom pre umiestnenie originálneho MAF senzora. Tento adaptér je vyrobený z CNC obrábaného hliníka. Celá rúrka na vedenie vzduchu je navrhnutá tak, aby umožňovala úplne hladké prúdenie vzduchu bez nežiaducich reštrikcií. Aby rúrka vedenia hladko obostúpila ventilátor chladiča, prechádza z kruhového prierezu do oválneho, ale to všetko bez zmenšenia prierezu. Vďaka tomu nedochádza k spomaleniu alebo inému negatívnemu ovplyvneniu prúdenia vzduchu.
Difúzor na prívod čerstvého vzduchu z masky chladiča:
Difúzor zbierajúci čerstvý vzduch z masky chladiča je navrhnutý tak, aby maximálne využil priestor na prívod vzduchu cez masku chladiča (obličku). Stáva sa, že niektoré difúzory na zber vzduchu sú ešte väčšie, ale na úkor plynulosti prechodu do vedenia vzduchu. Príliš veľká plocha smerujúca proti nasávanému vzduchu spôsobí nárazy nasávaného vzduchu a nežiaduce vírenie, na rozdiel od Eventuri difúzora, ktorý vzduch ideálne smeruje ďalej smerom k filtru.